خودروی مدرن و الکتریکی کوانت مجوز تست عمومی دریافت کرد

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

خودروی جدید شرکت کوانت با دریافت مجوز از سازمان کنترل امنیت جاده ای آلمان وارد تست عمومی می‌شود تا محصولی که ادعای به کارگیری تکنولوژی جدیدی در ساخت باتری الکتریکی آن شده، یک قدم دیگر به ساخت انبوه نزدیک شود.

اوایل امسال خودرویی از سوی یکی از شرکت‌های آلمانی گمنام به نام Quant در مراسم خودروی ژنو رونمایی شد که با توجه به تکنولوژی جدیدی که در آن به کار رفته بود توجهات بسیاری از خودرودوستان را به خود جلب کرد.

حالا خبر رسیده که این خودرو بعد از گذشت بیش از ۷ ماه توانسته مجوز سازمان کنترل امنیت جاده ای آلمان را برای تست عمومی کسب کند. این خودرو Quant e-Sportlimousine نام دارد و اگرچه در طراحی ظاهری نیز بسیار خوش درخشیده، اما مهم‌ترین ویژگی آن که عده بسیاری در انتظار تست عمومی آن هستند، تکنولوژی Flow-Cell به کار رفته در باتری آن است.

این تکنولوژی را شرکت nanoFLOWCELL تولید کرده و در توضیح نوع عملکرد آن گفته شده که این باتری پلی است میان باتری‌های معمولی و پیل‌های سوختی یا Fuel-cell ها. در تکنولوژی Flow-Cell الکترولیت مایع بین دو منبع در گردش است و شارژ تولیدی از سلولی به سلول دیگر حرکت می‌کند و انرژی لازم را برای حرکت اتومبیل فراهم می‌کند.

طبق گفته کوانت این تکنولوژی تا پنج برابر عملکردی بهتر از باتری‌های لیتیوم یونی را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. گشتاور این خودرو ۲۹۰۰ نیوتون متر برآورد شده و توانایی برد مسافتی ۶۰۰ کیلومتری، صفر تا صد ۲٫۸ ثانیه ای و در نهایت حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت از دیگر محاسن استفاده از این تکنولوژی جدید است.

البته مشخص نیست که این خودرو چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید، با این حال ورود به تست جاده ای و عمومی می‌تواند مقدمه ای برای قدم‌های بعدی این خودروی مدرن و پرقدرت در بازار باشد.

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.