پروژه جدید شرکت دایملر آینده حمل و نقل بار را دگرگون می‌کند

بلبرینگ

بلبرینگ داس لاجر

اگر فکر می‌کردید که خودروهای بدون راننده‌ی سواری تنها در حد یک ایده باقی می‌مانند و بعید است دامنه آن‌ها به دیگر خودروها کشیده شود، سخت در اشتباه بوده‌اید!

کمپانی دایملر که شرکت مادر مرسدس بنز نیز محسوب می‌شود، دیروز در قالب برنامه ای با نام Mercedes-Benz Future Truck 2025 از تریلی جدید بدون ‌راننده خود رونمایی کرد. طبق اعلام دایملر این وسیله در حضور رسانه‌ها، مقامات دولتی و نمایندگان سایر شرکت‌ها «سواری کاملا بدون مشکلی» را در شرایط جاده ای تجربه کرد.

هسته مرکزی این پروژه را سیستم اختصاصی شرکت دایملر یعنی Highway Pilot تشکیل داده است. این سیستم که پیش‌تر برای مرسدس بنزهای بدون راننده شخصی طراحی شده بود، حالا بر روی تریلی جدید این شرکت نیز نصب شده و آن‌ را قادر می‌سازد تا با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها حرکت کند.

در این سیستم از چهار سنسور رادار و یک دوربین سه بعدی بهره گرفته شده که قادر است تا ۶۰ متر اطراف وسیله نقلیه را کنترل و آنالیز کند. علاوه بر این‌ها ارتباط وایلرسی با خودروهای دیگر (هشدار در مواقع خطر تصادف)، شناسایی ساختار و کنترل ترافیک جاده ای و اطلاعات دریافتی از پایگاه داده نقشه ای می‌تواند حرکتی کاملا ایمن و صحیح را برای تریلی تضمین کند.

طبق تحقیقات دایملر، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۵ اروپا ۲۰ درصد افزایش ترافیک حمل و نقل محموله را به خود خواهد دید در حالی که ۷۰ درصد از بارها را تریلی‌ها منتقل خواهند کرد. دایملر با توجه به افزایش میزان هزینه سوخت و حمل بار، چاره کار را در یک سیستم اتوماتیک بدون راننده دیده تا از این طریق امنیت، سازگاری با محیط زیست و بهره وری کار را افزایش دهد.

همانطور که از نام این پروژه نیز پیداست، این وسیله نقلیه تا سال ۲۰۲۵ در ورژنی پیشرفته‌تر و مطمئن‌تر به بازار عرضه خواهد شد. البته واضح است که در این راه باید قوانین و مقررات بسیاری برای آن نوشته و تصویب شود.

در چنین حالتی راننده می‌تواند با خیال راحت به دیگر وظایف و کارهای خود برسد در حالی که از طریق یک تبلت تاچ‌اسکرین شرایط را به شکل لحظه ای زیر نظر و کنترل خود خواهد داشت.

بلبرینگ سجاد نمایندگی انحصاری بلبرینگ داس لاجر آلمان

بلبرینگ داس لاجر تولید کننده انواع بلبرینگ خودرویی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.