هوشمندترین کلاه ایمنی دنیا

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

هنگامی که بر روی موتورسیکلت خود در حال لذت‌بردن از یک رانندگی جذاب به سر می‌برید، لحظه ای حواس شما به چیزی مشغول می‌شود و پیچ‌خوردن ناگهانی یک خودرو در مسیر شما همانا و احتمالا پَرپَر شدن شما همانا!

یک ترمز خوب و کاردرست در چنین شرایطی بسیار به کار شما خواهد آمد، اما پیشگیری از چنین حوادثی حیاتی‌تر از ترمز زدن به نظر می‌رسد.
Skully-Helmets-cascos-de-realidad-virtual
حال اگر کلاه ایمنی Skylly AR-1 را بر روی سر خود قرار بدهید، با صفحه‌نمایش قابل‌کنترل با صوت در جلوی چشم، نه تنها به ویدیوهای زنده از اطراف موتورسیکلت دسترسی آنی خواهید داشت، که اطلاعات فنی مربوط به وضعیت موتورسیکلت، اطلاعات جی‌پی‌اس و ابزارهای پخش موسیقی و کنترل تلفن همراه نیز موجبات لذت و ایمنی شما به شکل همزمان را برآورده می‌کنند.

Skully AR-1 تنها کلاه ایمنی پیشرفته ای نیست که در حال حاضر تولید می‌شود، اما AR-1 قابلیت‌هایی دارد که شاید آن‌ها را از بقیه نمونه‌ها متمایز کند؛ چنین قابلیت‌هایی باعث شده رسانه‌ها از آن به عنوان «هوشمندترین کلاه ایمنی دنیا» یاد کنند. مضاف بر اینکه تولید آن برخلاف نمونه‌های مشابه به زودی کلید می‌خورد و همین دیروز مرحله پیش‌فروش خود را نیز آغاز کرد.
اما چه چیزی Skully AR-1 را این‌چنین «خاص» قرار داده است؟ نخستین چیزی که باید در یک کلاه ایمنی جستجو کرد ایمنی و استحکام آن است. این کلاه ایمنی تاکنون تست‌های بسیار سختی را از سوی سازندگان خود از سر گذرانده تا به کسب گواهینامه‌های مهمی چون DOT و ECE دسترسی پیدا کند. وزن سبک، پوسته فایبرگلاس آئرودینامیکی و پوشش‌های داخلی خاص آن نیز Skully AR-1 را به یکی از راحت‌ترین کلاه‌های ایمنی در شرایط سخت مبدل کرده است.

در AR-1 یک صفحه‌نمایش شفاف HUD قدرت گرفته از سیستم‌عامل اندروید در سمت راست کلاه ایمنی ظاهر می‌شود. سنسورهای درون کلاه شامل یک دوربین دید عقب با دید ۱۸۰ درجه که به راننده اجازه کنترل بسیار دقیقی بر روی وضعیت خود در جاده می‌دهد، سرعت‌سنج، ژیروسکوپ، دماسنج و قطب‌نما می‌شود.

صفحه‌نمایش HUD می‌تواند وضعیت مسیر حرکت راننده را طبق اطلاعات جی‌پی‌اس نشان دهد، نقشه‌ها را برای وی ترسیم کند و با یک بلوتوث تعبیه شده در کلاه به اسمارت فون متصل شده و به انتقال و نمایش اطلاعات بپردازد. جی‌پی‌اس کلاه ایمنی در دو حالت اطلاعات را نمایش می‌دهد؛ مدلی ساده برای دور زدن های معمول و دیگری که در شرایط سخت جاده ای به یاری راننده می‌شتابد. تمامی این تعاملات با کلاه ایمنی بدون نیاز به دست است و با صوت امکان‌پذیر است.

Skully AR-1 را می‌توان یک گردهمایی بی‌نظیر از امنیت، عملکرد، و ظاهر شیک توصیف کرد. در دنیایی که تصادفات به شکل عجیبی بالاست و ایمنی یک وسیله دوچرخ بسیار کمتر از نمونه چهارچرخی است، نیاز به یک کلاه ایمنی که حداقل شما را از انجام بعضی خطاها دور نگه دارد، بسیار مبرم و حیاتی به نظر می‌رسد.

این پروژه نخستین بار در سال ۲۰۱۳ مراحل تست خود را آغاز کرد و حدود ۴ روز پیش کمپین جذب مالی را در وب‌سایت ایندیگوگو آغاز کرد. هدف نخست برای آغاز پروژه ۲۵۰ هزار دلار بود، اما در هنگام درج این نوشته به ۱ میلیون ۶۵ هزار دلار رسیده است.

برای هوشمندترین کلاه ایمنی دنیا باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت کنید!

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.