خودرو اسپرت قدرتمند با موتور مقرون به صرفه فورد

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ

در نمایشگاه بین المللی امسال خودرو آمریکای شمالی از خودرو اسپرت قدرتمندی رونمایی شده که در قلب خود یکی از مقرون به صرفه ترین موتورهای جهان را دارد.

شرکت خودروسازی فورد که سال گذشته جایزه بهترین موتور مقرون به صرفه (EcoBoost) را از آن خود کرده بود حالا و در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی موسوم به NAIAS از یکی از جذاب ترین محصولاتش رونمایی کرد که در دل آن یکی از همان موتورهای EcoBoost به چشم می خورد.

این خودرو که دومین نسخه GT معروف این شرکت خودروساز است مجموعه ای جالب توجه از به روزترین فناوری های خودروسازی جهان را در خود دارد.

تا دلتان بخواهد از فیبر کربنی در بخش های گسترده ای از بدنه و قسمتهای داخلی آن استفاده شده تا دو فاکتور مهم وزن کم و استحکام بالا در آن رعایت شده باشد.

GT جدید شش سیلندر بوده و موتور توربو دوقلوی مقرون به صرفه آن که نسبت به وزن و ابعاد، مصرف بسیار مناسبی دارد بیش از ۶۰۰ اسب بخار توان دارد. تمام کارشناسانی که از این محصول جدید در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی بازدید کرده اند این محصول جدید را به لحاظ برخورداری از چنین توانی یک شاهکار توصیف کرده اند!

مهندسان فورد از در بخشهای جلویی و عقبی خودرو از زیرلایه های آلومینیومی استفاده کرده اند. این تکنیک جالب توجه به افزایش استحکام خودرو کمک زیادی می کند.

گرچه فورد اطلاعاتی درباره وزن آن منتشر نکرده اما مدیرعامل آن به خبرنگاران گفته که توزیع وزن در بخشهای مختلف خودرو یکی از برگ های برنده آن است

فورد در نظر دارد این خودرو را از سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند. فروش جهانی این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد GT در فورد صورت می گیرد.

گفته می شود GT جدید آنچنان مورد توجه مقامات فورد قرار دارد که یکی از ۱۲ خودروی خاص این شرکت برای تولید و فروش در ۴ سال آینده خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.