جنس بلبرینگ‌ها از چیست؟

جنس موادی که در ساخت اجزای بلبرینگ‌ها بکار می‌رود در کارکرد و قابلیت اطمینان بلبرینگ‌های غلتشی اهمیت زیادی دارد. برای رینگ‌های بلبرینگ و اجزای علتنده، ملاحظات خاص شامل سختی برای ظرفیت حمل بار، مقاومت به خستگی تحت شرایط تماس غلتشی  و شرایط روانکار تمیز یا آلوده و پایداری ابعادی (Dimensional Stability ) می‌باشند.
برای قفسه این ملاحظات شامل اصطکاک، کرنش (Strain )، نیروهای اینرسی و در بعضی موارد واکنش شیمیایی روانکارهای خاص، حلال‌ها (Solvents )، خنک کننده‌ها (Coolants ) و مبردها (Refrigerants ) می‌باشند. اهمیت نسبی ملاحظات فوق می‌تواند تحت تأثیر پارامترهای عملکردی دیگر مانند خوردگی ، دمای بالا، بارهای شوک و یا ترکیبی از این شرایط و دیگر شرایط قرار گیرد.
آب‌بندی تماسی در بلبرینگ‌های غلتشی اثر قابل ملاحظه‌ای بر کارکرد و قابلیت اطمینان بلبرینگ دارند. لذا مواد سازنده آنها باید مقاومت عالی در اکسیداسیون، حرارت و واکنش شیمیایی داشته باشند.
برای نیازهای مختلف در کاربردهای متفاوت، از مواد مختلفی در ساخت رینگ‌ها، اجزای غلتنده، قفسه‌ و آب‌بندها استفاده می‌شود. به علاوه در شرایطی که روانکاری کافی امکان‌پذیر نیست و یا از عبور جریان الکتریکی از بلبرینگ نمی‌توان جلوگیری کرد، بلبرینگ‌های با پوشش‌های خاص تولید می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.