ب‌ام‌و سری ۲ به زودی با مدل ۲۲۰i Coupe وارد بازار ایران می‌شود

بلبرینگ داس لاجر

بلبرینگ داس لاجر

ماه گذشته، نمایندگی ب‌ام‌و با بازگشایی ثبت سفارش مدل‌های سری ۴، سری ۳ جی‌تی و X4 و همچنین عرضه آنها در بازار داخلی، شور و شوق خاصی را در میان طرفداران این برند در ایران به راه انداخت و بدین ترتیب، تنوع بهتری برای لیست خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی در بازار داخلی فراهم شد، اما حالا ب‌ام‌و سری ۲ نیز با مدل ۲۲۰i کوپه به لیست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور وارد شده و به زودی این کوپه کوچک و اسپرت هم به سایر اعضای خانواده ب‌ام‌و در ایران می‌پیوندد تا بار دیگر، لبخند رضایت روی لب‌های علاقه‌مندان و مشتریان ب‌ام‌و نقش ببندد. این مدل در واقع همان سری ۱ کوپه است که اکنون در راستای سیاست جدید نامگذاری کمپانی ب‌ام‌و، به سری ۲ کوپه تغییر نام داده است، البته نوع کابریولت این خودرو نیز تولید می‌شود که فعلا اسم آن در لیست ثبت سفارشات، درج نشده است.

تقریبا می‌توان گفت که ۲۲۰i کوپه از ۳۲۰i، ارزان‌تر و از X1 18i گران‌تر است که با این وجود و با توجه به لیست قیمت نمایندگی، احتمالا قیمت این مدل، بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان و کمتر از ۲۷۰ میلیون تومان نخواهد بود؛ هرچند که این مسئله به عوامل دیگری نیز بستگی دارد و ممکن است برخی شرایط و هزینه‌ها در زمان واردات آن تغییر کند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این مدل خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری
همان‌طور که گفتیم، سری ۲ کوپه، همان نسل جدید مدل کوپه سری ۱ است و به همین دلیل، هنوز هم شباهت‌هایی میان آنها دیده می‌شود اما سبک طراحی و فرم کلی بدنه، نسبت به طرح نه‌چندان پرطرفدار نسل پیشین، جذاب‌تر و زیباتر شده است، خصوصا اینکه باریک و کشیده‌تر شدن کاسه چراغ‌های جلو، چهره پویا و جسورتری را برای آن فراهم ساخته است. فرم چراغ‌های عقب این مدل، همچنان متفاوت از دیگر مدل‌های ب‌ام‌و هستند که از نظر نگارنده، دلچسب‌تر از مدل قبلی به نظر می‌رسد و تناسب خوبی با طرح کلی بدنه دارد.
سری ۲ کوپه دارای ۲تیپ ظاهری و تجهیزاتی Modern Line و Sport Line است و همچنین مشتریان می‌توانند مدل M Sport Package این خودرو را نیز خریداری کنند که دارای کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی M Sport است. در کل می‌توان گفت که چهره سری ۲ کوپه، تا حدی شبیه به یک سری ۴ کوپه جمع و جور و نقلی است و به عنوان یک اتومبیل اسپرت در کلاس خود، طراحی دوست‌داشتنی و جذابی دارد.

کابین و امکانات رفاهی
چیدمان ادوات و طراحی داخلی سری ۲، اندکی شبیه به کابین سری ۳ و سری ۴ است و به همین خاطر، حس سوار شدن در یک اتومبیل اسپرت را به خوبی به راننده و سرنشینان القا می‌کند، ضمن اینکه ارگونومی و وضعیت دسترسی راننده به ادوات و سیستم‌های مختلف نیز مانند دیگر مدل‌های ب‌ام‌و، خوب و قابل تحسین است. در بسیاری از منابع به بهبود کیفیت قطعات و پوشش‌های داخلی این مدل نسبت به نسل پیشین آن (سری ۱ کوپه) اشاره شده است که البته با مشاهده این پیشرفت در سری ۳ می‌توان به صحت این مطلب نیز پی برد.
پارچه، آلکانترا (جیر) و یا چرم، ۳ نوع پوششی هستند که برای صندلی‌های سری ۲ در نظر گرفته شده‌اند و تریم تجهیزاتی نیز می‌تواند از نوع آلومینیومی یا چوبی (با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف) باشد. ب‌ام‌و برای کوپه کوچک خود، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی خوبی را نیز در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه‌ای، خروجی ۱۲ ولت، نمایشگر مرکزی و نویگیشن، قابلیت اتصال تلفن همراه و USB و AUX، بلوتوث، سیستم صوتی‌ هارمن کاردون، سانروف برقی، شیشه‌های دودی عقب، نور‌پردازی کابین و چراغ زیر دستگیره‌های بیرونی در، سیستم ضدسرقت، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک در جلو و عقب، سیستم کمک پارک و پارک اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند با رادار فعال تنظیم فاصله، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت و همچنین سیستم کمکی حرکت بین خطوط اشاره کرد که البته اکثر آنها سفارشی هستند.

مشخصات فنی
ب‌ام‌و ۲۲۰i کوپه از همان پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری بهره می‌گیرد که در دیگر مدل‌های ب‌ام‌و از جمله ۳۲۰i، ۴۲۰i و یا X3 20i نیز به کار گرفته می‌شود. این پیشرانه کم حجم، قدرتی معادل ۱۸۴ اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور قابل توجه ۲۷۰ نیوتن متری را در دورهای پایین نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک، به شتاب اولیه ۷ ثانیه‌ای دست پیدا کنید؛ یعنی سریع‌تر از خودروهایی چون ۳۲۰i، ۴۲۰i کوپه و همچنین مرسدس بنز C200، ضمنا برای تعویض دستی دنده‌ها می‌توانید از پدل شیفترهای پشت فرمان هم استفاده کنید که لذت رانندگی را دو‌چندان می‌کند.
ب‌ام‌و ۳ نوع سیستم تعلیق استاندارد، M Sport و یا Adaptive (تطبیقی) را برای این مدل در نظر گرفته که نوع دوم، دارای قابلیت اسپرت است و نوع سوم (با بیشترین قیمت)، قابلیت تنظیم عملکرد سیستم تعلیق در حالت‌های Comfort ،‌Sport و Sport+ (اسپرت پلاس) را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین مشتریان سری۲ می‌توانند سیستم ترمز M Sport با کلیپر ترمزهای آبی‌رنگ و لوگوی M را نیز برای این مدل سفارش دهند.‌ در کل ۲۲۰i، یک اتومبیل اسپرت کوچک و جذاب است که با قابلیت‌های فنی خوب و داینامیک رانندگی ب‌ام‌و، می‌تواند لذت سواری با یک اتومبیل کوپه را با مصرف سوخت مناسب برای شما فراهم کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.