ونوم F5 پرسرعت‌ترین خودروی جهان رونمایی شد

 

بلبرینگ

بلبرینگ

خودروی جدید هنسی با نام ونوم F5 امروز رونمایی شد تا با حداکثر سرعت ۴۶۶٫۷ کیلومتر بر ساعت نام خود را بار دیگر به عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان بر سر زبان‌ها بیندازد.

شکستن رکوردهای سرعت، کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک رویه‌ی معمول در کارخانه خودروسازی هنسی است… این کمپانی مدتی قبل با مدل ونوم GT خود رکورد سرعت را با ۴۳۵٫۳ کیلومتر بر ساعت شکست و توانست بالاتر از اعجوبه دنیای خودروسازی یعنی بوگاتی ویرون سوپر اسپورت قرار بگیرد.هنسی حالا پس از مدتی بازگشته و در جدیدترین اعلام خود سریع‌ترین خودروی حال حاضر دنیا را معرفی کرده است. ابرخودرو و توفنده‌ترین خودروی تازه‌معرفی‌شده‌ی دنیا نام Venom F5 به خود گرفته و هنسی آن را به عنوان نسل جدیدی از ونوم GT پر سر و صدای خود معرفی کرده است.
طبق گزارش TopGear که معرفی این خودرو نیز در این وب‌سایت انجام شده، ونوم F5 دارای قدرت ۱۴۰۰bhp یا حتی در شرایطی بیشتر می‌باشد. این قدرت حیرت‌انگیز و دیوانه‌کننده از سوی یک انجین V8 تویین توربو ۷ لیتری تأمین می‌شود تا عملا آسفالت زیر پای خود را به لرزه در بیاورد!با چنین حجم بی‌نظیری از قدرت و با وزن تنها ۱۳۰۰ کیلوگرمی، هنسی قصد دارد با خودروی جدید، رکورد پیشین دنیای خودرو یعنی ۴۳۵٫۳ کیلومتر بر ساعت که متعلق به ونوم GT است و همچنین رکورد پرسرعت‌ترین خودروی رسمی تولیدی دنیا یعنی بوگاتی ویرون سوپر اسپورت با ۴۳۴٫۲ کیلومتر بر ساعت را نیز بشکند.
جان هنسی رییس شرکت سازنده در مصاحبه با TopGear می‌گوید: «فکر می‌کنم سرعتی در رنج ۴۶۶٫۷ کیلومتر بر ساعت امکان‌پذیر باشد!» اگر این ادعا صحیح باشد، ونوم F5 مفهوم نوینی از «سرعت» را به بازار معرفی می‌کند!یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته و یک سیستم تک‌کلاچ اتوماتیک وظیفه تغییر سرعت‌های هنسی جدید را بر عهده گرفته‌اند. شرکت سازنده دلیل استفاده از تک‌کلاچ به جای دابل‌کلاچ را کاهش وزن و همچنین افزایش دوام عنوان کرده است.
در ونوم F5 همچنین یک سیستم کنترل کشش بر اساس GPS نیز قرار داده شده که می‌تواند متناسب با مسیرهای مسابقه خاصی چون Nurburgring تنظیم شود. هنسی ونوم F5 سال آینده به بازار عرضه می‌شود و خریداران در سال ۲۰۱۶ می‌توانند تخت‌گازهای طولانی و غرنده خود را البته با صرف هزینه‌ای بالاتر از ۱٫۲ میلیون دلار تجربه کنند.
بلبرینگ

بلبرینگ

بلبرینگ سجاد نمایندگی انحصاری بلبرینگ داس لاجر آلمان

بلبرینگ داس لاجر تولید کننده انواع بلبرینگ خودرویی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.