قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی برای بومی‌سازی پی ‌یو‌ وان وارد گود شوند

مدیرعامل ایران خودرو تبریز بومی‌سازی قطعات پی یو وان توسط قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان آذربایجان‌شرقی را خواستار شد.

غلامرضا صادقیان در حاشیه آخرین روز برگزاری نمایشگاه توانمندی قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان ایران خودرو در محل این شرکت گفت: استان آذربایجان‌شرقی با برخورداری از توانمندی‌های موجود می‌تواند گامی موثر در زمینه تامین قطعات وانت جدید پی یو وان بردارد که این امر همت و تلاش فعالان بخش قطعه‌سازی و مجموعه‌سازی را می‌طلبد.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین قطعات پلیمری، تزئینی، برقی، صندلی، مجموعه تهویه و بخاری، داشبورد و شیشه خودرو علاقمند به همکاری گسترده فعالان این بخش از صنعت آذربایجان‌شرقی با این کارخانه هستیم که علاوه بر اشتغالزایی برای منطقه دارای ارزش افزوده و سود اقتصادی مناسب برای تولیدکنندگان استان است.

رئیس دفتر ساپکو غرب و شمال‌غرب کشور نیز در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان در کارخانه ایران خودرو تبریز فرصتی است تا دامنه همکاری‌های شرکت ساپکو به عنوان تامین کننده قطعات و مجموعه‌های گروه ایران خودرو در کشور افزایش یابد.

غلامحسن ابراهیمی اظهار کرد: این دفتر استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان را با محوریت تبریز زیرپوشش قرار داده است و با برگزاری این نمایشگاه درصدد شناسایی توان فعالان صنعت خودرو استان‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: تولید قطعات وانت پی یو وان در منطقه به ویژه آذربایجان‌شرقی موجب کاهش هزینه‌های تولید، تحویل به موقع قطعات و کاهش آسیب‌های وارده به این محصولات می‌شود و در صورت بروز مشکلات احتمالی در یک ارتباط دوسویه و سریع‌ترین زمان ممکن امکان رفع آن وجود دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: با فراخوان‌های انجام شده از طریق انجمن‌های قطعه‌سازی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برای بازدید از این نمایشگاه، مراحل چهارگانه جمع‌آوری پیشنهادات همکاری، بررسی اولیه توانمندی‌ها، توان رقابت‌پذیری و عقد قرارداد اجرا می‌شود که امید است آذربایجان‌شرقی سهم مناسبی را از این بازار جدید به خود اختصاص دهد.

رئیس دفتر ساپکو غرب و شمال‌غرب کشور از اعلام آمادگی ۳۰ شرکت فعال صنعت خودرو برای تامین قطعات پی یو وان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این رقم افزایش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.