برینگ های هیبریدی

برینگ های هیبریدی از حلقه های از جنس استیل ساخته می شوند ولی جنس اجزای غلتشی (ساچمه یا غلتک) آنها از سیلیکون نیترید (Si3N4) است. این برینگ ها برای استفاده در موتورهای AC و DC و همچنین ژنراتورها بسیار مناسب می باشند. زیرا سیلیکون نیترید عایق بسیار خوبی برای جریان برق می باشد و مانع از انتقال برق از شفت به محفظه یا از محفظه به شفت می شود.

برینگ های هیبریدی علاوه بر اینکه عایق جریان الکتریسیته می باشند، قابلیت استفاده در سرعت های بالا را نیز دارند و همچنین در مقایسه با برینگ های استیل هم اندازه در شرایط کاری یکسان طول عمر بیشتری دارند. این برینگ ها همچنین در مقابل لرزش و شرایط نوسانی بسیار عالی عمل می کنند. برینگ های هیبریدی اغلب نیز نیاز به پیش نصب یا استفاده از گریس خاص ندارند.

بلبرینگ هیبریدی

بلبرینگ هیبریدی

برخی از ویژگی های ساچمه و غلتک های از جنس سیلیکون نیترید عبارتند از:

  1. سیلیکون نیترید ۲ تا ۳ برابر سخت تر از فولاد است.
  2. سیلیکون نیترید ۵۸ درصد از فولاد سبکتر است که باعث کاهش بار وارد بر برینگ می شود. این خاصیت باعث افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی سرعت حداکثر برینگ می شود.
  3. ساچمه های سیلیکون نیترید تا ۴ برابر روان تر از ساچمه های فولادی کار می کنند. ضریب اصطکاک ساچمه های سیلیکونی با فولاد در حدود ۰٫۲ است در صورتیکه این ضریب برای ساچمه فولادی ۰٫۸ است.
  4. ساچمه های سیلیکونی مانند پولیش عمل می کنند و باعث خط افتادن شیار بلبرینگ نمی شوند.
  5. سیلیکون نیترید زنگ نمی زند و در مقابل رطوبت مقاوم است. همچنین مقاومت بیشتری در مقابل فرسایش و خوردگی دارد.
    ساچمه های سیلیکون نیترید

    ساچمه های سیلیکون نیترید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.