ایران خودرو، کرمان موتور و مدیران خودرو فعالترین خودروسازان داخلی

ایران خودرو در ۷ ماهه گذشته از سال ۹۳ با تولید ۲۶۹۰۴۷ خودرو جایگاه خود را در مقام اول صنعت خودروسازی ایران تثبیت کرد

در بازه زمانی ۷ ماهه اول سال ۹۳ پارس با تعداد ۷۹۵۸۷ دستگاه پرتیراژترین محصول ایران خودرو بود. پژو ۴۰۵ با ۶۱۸۵۷ دستگاه؛ سمند با ۵۶۰۵۷ دستگاه؛ ۲۰۶ تیپ ۵ با ۴۵۷۸۶ دستگاه در رده های بعدی تولید قرار گرفتند. دنا با ۸۸۲ دستگاه و ویتارا با ۱۴۰ دستگاه نیز به عنوان کم تیراژترین محصولات این شرکت بعد از رانا با ۱۷۸۸۷ دستگاه و تندر ۹۰ با ۶۸۵۴ دستگاه در آخرین رده های تولید این خودروساز قرار گرفتند .

دومین خودروساز بزرگ کشور در دوره هفت ماهه اول سال ۱۴۳۸۰۱ خودرو از خانواده پراید تولید کرد. ۲۹ دستگاه ریو؛ ۴۷۶۸۴ دستگاه تیبا و ۵۷ دستگاه سراتو در کنار پرایدهای تولید شده، رقم ۱۹۱۵۷۱ دستگاهی را برای گروه خودروسازی سایپا رقم زدند .

پارس خودرو که با تولید ۱۱۱۹۵ تندر ۹۰ تعداد بیشتری از این خودرو در مقایسه با ایران خودرو تولید کرده است در مجموع ۷ ماهه اول سال را با تولید ۱۱۲۹۸ دستگاه خودرو پشت سر گذاشت. خودروهای تیانا با ۴۸ دستگاه؛ مگان با ۱۹ دستگاه؛ قشقایی با ۱۴ دستگاه؛ ساندرو با ۱۲ دستگاه و ماکسیما با ۱۰ دستگاه، دیگر محصولات پارس خودرو در این دوره زمانی بودند .

خودروسازان راین ۷ ماه اول سال را با تولید ۱۸۲۶ دستگاه وولیکس C30 گذراند. در مقابل مدیران خودرو که دوره ای فعال تر را پشت سر گذاشته توانست با تولید ۲۲۲۰۵ دستگاه خودرو جایگاه بهتری در بازار ایران داشته باشد. در میان محصولات مدیران، ام وی ام ۵۳۰ جایگاه اول تولید را با تعداد ۶۲۶۱ دستگاه به خود اختصاص داده است و ام وی ام ۱۱۰ چهارسیلندر با ۵۸۷۳ دستگاه در رده دوم قرار دارد . X33 با ۵۰۹۸ دستگاه و ۳۱۵ هاچ بک با ۴۷۶۹ رده های سوم و چهارم را از آن خود کردند و ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر با ۲۰۴ دستگاه در جایگاه آخر تولید مدیران خودرو قرار گرفت .

۶۰ عدد مزدا ۳؛ ۲۲۳ دستگاه بسترن B50 ؛ ۲۴۲ دستگاه آسا B50 ؛ ۱۸ دستگاه آسا B50F و ۴۳۲ دستگاه لندمارک در گروه بهمن تولید شد تا این خودروساز در بازه ۷ ماهه اول سال رکورد ۹۷۵ عددی تولید را در کارنامه ثبت کند .

کرمان موتور هم در این دوره با تولید ۲۱۴۱۹ دستگاه خودرو و بعد از ایران خودرو و مدیران خودرو در رده سوم فعالترین خودروسازان داخلی قرار گرفت. این خودروساز در ۷ ماه اول سال ۹۵۸۵ دستگاه X60 ؛ ۶۷۸۳ دستگاه J5 ؛ ۴۵۱۷ دستگاه لیفان ۶۲۰؛ ۵۲۵ دستگاه جک J3 و ۵ دستگاه جک A13 تولید کرد .

مرتب خودرو هم با تولید ۲۲ دستگاه G5 کم کارترین خودروساز داخلی لقب گرفت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.